Use

Gleam lacks exceptions, macros, type classes, early returns, and a variety of other features, instead going all-in with just first-class-functions and pattern matching. This makes Gleam code easier to understand, but it can sometimes result in excessive indentation.

Gleam には、例外、マクロ、型クラス、早期リターン、その他様々な機能がなく、代わりにファーストクラス関数とパターンマッチングに徹しています。そのため、Gleam のコードは理解しやすいですが、インデントが多くなりすぎることがあります。

Gleam's use expression helps out here by enabling us to write code that uses callbacks in an unindented style, as shown in the code window.

Gleam の use 式は、コードウィンドウで示しているように、インデントされていないスタイルでコールバックを使用するコードを書くことを可能にしてくれます。

The higher order function being called goes on the right hand side of the <- operator. It must take a callback function as its final argument.

呼び出される高階関数は、<- 演算子の右項に置かれます。最後の引数としてコールバック関数を渡さなければなりません。

The argument names for the callback function go on the left hand side of the <- operator. The function can take any number of arguments, including zero.

コールバック関数の引数名は <- 演算子の左項に置かれます。関数はゼロを含む任意の個数の引数を取ることができます。

All the following code in the {} block becomes the body of the callback function.

{} ブロック内に続くコードは全てコールバック関数の本文になります。

This is a very capable and useful feature, but excessive application of use may result in code that is unclear otherwise, especially to beginners. Often using the regular function call syntax will result in more approachable code!

これは非常に有能で便利な機能ですが、過度な use の適用は、特に初心者にとっては不明瞭なコードになる可能性があります。多くの場合、関数呼び出し構文を使用した方が、より親しみやすいコードになります!